BMW R 1100 S 2005

Bouwjaar:
Merk: BMW
Model: R 1100 S
Bouwjaar: 2005
Motor klasse:

Type motor

Type Motor: luchtgekoelde tweecilinder boxer viertakt
Distributie: enkele hoogliggende ketting aangedreven nokassen, 4 kleppen / cilinder
Cilinderinhoud: 1085 cc
Boring x slag: 99x70,5 mm
Compressieverhouding: 11.3:1
Max. Vermogen: 72 kW 98 pk / 7500 opm
Max. Koppel: 97 Nm / 5750 opm
Specifiek vermogen: 90 pk/l
Brandstofvoorziening: Motronic MA 2.4 injectie

Transmissie

Primaire transmissie: d.m.v. tandwielen
Primaire overbrengingsverhouding: 1899
Koppeling: hydraulisch bediende droge enkelvoudige platenkoppeling
Versnellingsbak: zesbak
Overbrengingsverhoudingen I: 2038
Overbrengingsverhoudingen II: 1600
Overbrengingsverhoudingen III: 1267
Overbrengingsverhoudingen IV: 1034
Overbrengingsverhoudingen V: 903
Overbrengingsverhoudingen VI: 806
Secundaire transmissie: Cardan
Secundaire overbrengingsverhouding: 2750

Maten en gewichten

Lengte: 2180 mm
Breedte: 895 mm
Hoogte: n.b. mm
Zithoogte: 860 mm
Wielbasis: 1478 mm
Balhoofdshoek: 25°
Naloop: 100 mm
Drooggewicht: n.b. kg
Rijklaar gewicht: 232.5 kg
Tankinhoud: 18 l
Vermogen batterij: 4 kWh

Rijwielgedeelte

Frame: Aluminium frame
Voorvering: BMW telelever qua uitgaande demping regelbaar met 110 mm veerweg
Achtervering: aluminium enkelzijdige achterbrug qua veervoorspanning en uitgaande demping regelbare BMW Paralever monoshock met 130 mm veerweg
Remmen voor: hydraulisch bediende dubbele 320 mm schijf met vierzuigerremklauwen
Remmen achter: hydraulisch bediende enkele 276 mm schijf met vierzuigerremklauwen
Wielen: lichtmetalen vijfspaaks gegoten velgen
Voorband: 120/70-17
Achterband: 170/60-17

Uitrusting en kleur(en)

Verbruik

Gemiddelde testverbruik: 4971 l/100km
Theoretische actieradius: 362 km

Prijzen

Prijs België: n.b.
Prijs Nederland: € 13.890,00 B.T.W. en B.P.M. inclusief
© Motoren & Toerisme