Merk: BMW
Model: S 1000 RR
Bouwjaar: 2024
Motor klasse: Sport
Rijbewijs: A

Type motor

Type Motor: vloeistofgekoelde viercilinder lijnmotor viertakt
Distributie: dubbele bovenliggende ketting aangedreven nokassen, 4 kleppen / cilinder
Cilinderinhoud: 999 cc
Boring x slag: 80x49,7 mm
Compressieverhouding: 13,3:1
Max. Vermogen: 154 kW 210 pk / 13.750 opm
Max. Koppel: 113 Nm / 11.000 opm
Specifiek vermogen: 210,2 pk/l
Brandstofvoorziening: injectie

Transmissie

Primaire transmissie: d.m.v. tandwielen
Koppeling: hydraulisch bediende natte meervoudige platenkoppeling met slipperfunctie
Versnellingsbak: zesbak
Overbrengingsverhoudingen I: n.b.
Overbrengingsverhoudingen II: n.b.
Overbrengingsverhoudingen III: n.b.
Overbrengingsverhoudingen IV: n.b.
Overbrengingsverhoudingen V: n.b.
Overbrengingsverhoudingen VI: n.b.
Secundaire transmissie: ketting

Maten en gewichten

Lengte: 2.073 mm
Breedte: 848 mm
Hoogte: 1.151 mm
Zithoogte: 824 mm
Wielbasis: 1.457 mm
Balhoofdshoek: 23,1°
Naloop: 93,9 mm
Drooggewicht: 175 kg
Rijklaar gewicht: 197 kg
Maximum toelaatbaar gewicht: 407 kg
Tankinhoud: 16,5 l
Vermogen batterij: 4.5 kWh

Rijwielgedeelte

Frame: aluminium brugframe
Voorvering: 45 mm UPSD volledig regelbaar met 120 mm veerweg
Achtervering: aluminium dubbelzijdige achterbrug volledig regelbare monoshock met 117 mm veerweg
Remmen voor: hydraulisch bediende dubbele 320 mm schijf met vierzuigerremklauwen
Remmen achter: hydraulisch bediende enkele 220 mm schijf met vierzuigerremklauwen
Wielen: aluminium tienspaaks gegoten velgen
Voorband: 120/70-17
Achterband: 190/55-17

Uitrusting en kleur(en)

Uitrusting: BMW Motorrad ABS ABS PRO DTC (Dynamic Traction Control) HSC (Hill Start Control) 4 riding modes (Rain, Road, Dynamic, Race) Shift Assist Pro TFT-Display LED-Turn Signal LED-Headlight and Rearlight

Verbruik

Gemiddelde testverbruik: 6.4 l/100km

Prijzen

Prijs België: € 21.170,00 B.T.W. inclusief
Prijs Nederland: € 24.200,00 B.T.W. en B.P.M. inclusief
© Motoren & Toerisme