Merk: Ducati
Model: 1098 | S | R
Bouwjaar: 2008
Motor klasse:
Type motor
Type Motor: vloeistofgekoelde tweecilinder in V viertakt
Distributie: dubbele bovenliggende door getande riem aangedreven nokassen, 4 kleppen / cilinder
Cilinderinhoud: 1099 | 1099 | 1198 cc
Boring x slag: 104 | 106x64.7 | 67.9 mm
Compressieverhouding: 12.5:1
Max. Vermogen: 118 kW 160 pk / 9750 opm
Max. Koppel: 122 Nm / 8000 opm
Brandstofvoorziening: Marelli injectie
Transmissie
Primaire transmissie: d.m.v. tandwielen
Primaire overbrengingsverhouding: 1.84
Koppeling: hydraulisch bediende droge meervoudige platenkoppeling
Versnellingsbak: zesbak
Overbrengingsverhoudingen I: 2.46
Overbrengingsverhoudingen II: 1.76
Overbrengingsverhoudingen III: 1.4
Overbrengingsverhoudingen IV: 1.18
Overbrengingsverhoudingen V: 1.04
Overbrengingsverhoudingen VI: 0.95
Secundaire transmissie: ketting
Secundaire overbrengingsverhouding: 2.53
Maten en gewichten
Lengte: 2100 mm
Hoogte: 1100 mm
Zithoogte: 820 mm
Wielbasis: 1430 mm
Balhoofdshoek: 24.5°
Naloop: 97 mm
Drooggewicht: 173 | 171 | 165 kg
Tankinhoud: 15.5 l
Vermogen batterij: 4 kWh
Rijwielgedeelte
Frame: Stalen vakwerkframe
Voorvering: Showa | Öhlins | Öhlins 43 mm UPSD volledig regelbaar met 120 mm veerweg
Achtervering: aluminium enkelzijdige achterbrug volledig regelbare Showa | Öhlins | Öhlins monoshock met 127 mm veerweg
Remmen voor: hydraulisch bediende dubbele 330 mm schijf met vierzuigerremklauwen
Remmen achter: hydraulisch bediende enkele 245 mm schijf met vierzuigerremklauwen
Wielen: aluminium tienspaaks velgen
Voorband: 120/70-ZR17
Achterband: 190/55-ZR17
Uitrusting en kleur(en)
Kleuren: Rood
Verbruik
Gemiddelde testverbruik: n.b. l/100km
Prijzen
Prijs België: n.b.
Prijs Nederland: n.b.