Merk: Yamaha
Model: YZF-R1
Bouwjaar: 2013
Motor klasse:

Type motor

Type Motor: vloeistofgekoelde viercilinder lijnmotor viertakt
Distributie: dubbele bovenliggende ketting aangedreven nokassen, 4 kleppen / cilinder
Cilinderinhoud: 998 cc
Boring x slag: 78x52,2 mm
Compressieverhouding: 12,7:1
Max. Vermogen: 134 kW 182 pk / 12500 opm
Max. Koppel: 115,5 Nm / 10000 opm
Specifiek vermogen: 182 pk/l
Brandstofvoorziening: Mikuni injectie 42 mm

Transmissie

Primaire transmissie: d.m.v. tandwielen
Primaire overbrengingsverhouding: 1,512
Koppeling: kabelbediend bediende natte meervoudige platenkoppeling met slipperfunctie
Versnellingsbak: zesbak
Overbrengingsverhoudingen I: 2,533
Overbrengingsverhoudingen II: 2,063
Overbrengingsverhoudingen III: 1,762
Overbrengingsverhoudingen IV: 1,522
Overbrengingsverhoudingen V: 1,364
Overbrengingsverhoudingen VI: 1,269
Secundaire transmissie: ketting
Secundaire overbrengingsverhouding: 2,765

Maten en gewichten

Lengte: 2070 mm
Breedte: 715 mm
Hoogte: 1130 mm
Zithoogte: 835 mm
Wielbasis: 1415 mm
Balhoofdshoek: 24°
Naloop: 102 mm
Drooggewicht: n.b. kg
Rijklaar gewicht: 206 kg
Tankinhoud: 18 l
Vermogen batterij: 3,73 kWh

Rijwielgedeelte

Frame: Aluminium Delatbox
Voorvering: Kayaba 43 mm UPSD volledig regelbaar met 120 mm veerweg
Achtervering: aluminium dubbelzijdige achterbrug volledig regelbare monoshock met 120 mm veerweg
Remmen voor: hydraulisch bediende dubbele 310 mm schijf met zeszuigerremklauwen
Remmen achter: hydraulisch bediende enkele 220 mm schijf met zeszuigerremklauwen
Wielen: aluminium zesspaaks gegoten velgen
Voorband: 120/70-17
Achterband: 190/55-17

Uitrusting en kleur(en)

Kleuren: Anniversary White, Matt Grey, Yamaha Blue, Competition White

Verbruik

Gemiddelde testverbruik: n.b. l/100km
Theoretische actieradius: NaN km

Prijzen

Prijs België: n.b.
Prijs Nederland: n.b.
© Motoren & Toerisme