Hoe dan ook, met de Superveloce 800 zet MV Agusta opnieuw een mijlpaal neer op het gebied van design en dan specifiek in het neo-retro-segment. Daar waar zo goed als alle andere merken hun “iconische” modellen uit het verleden kopieerden en er een modernere mechaniek in monteerden, heeft de MV-designafdeling een geheel nieuw model op de tekentafel uitgewerkt, althans wat esthetiek betreft.
Heel opvallend zijn de kopkuip en de kont van de motor. Waar de meeste sportmotoren een lijn houden die aan de voorzijde eerder onderaan begint en schuin oploopt naar achter toe lijkt het bij de Superveloce dat lijn eerder horizontaal te zijn die van de spitse kegelvormige kuip vertrekt en eindigt aan eveneens een kegelvormige achterzijde. Vooraan is het licht rond met een kleine diameter en een chroomkleurige ring errond, net zoals dat destijds gebruikelijk was. Het achterlicht is ook rond maar heeft een kleinere diameter. De koplamp zelf is een LED exemplaar, net zoals het achterlicht. Het zijn vooral die details die het totaalconcept z’n sterke accenten geven. Op de kuipruit is er nog een extra accentje toegevoegd, een soort mini spoiler die dwars over het iets te kleine ruitje loopt. Je kan het mooi vinden of je kan het als een gedrocht bestempelen, het markeert de eigenzinnigheid van MV Agusta.