Iedere week laat ‘The Couch Racer’ z’n licht over de motorsportactualiteit schijnen.
Wie een dagelijks bezoeker is van Motoren-Toerisme.be heeft wellicht gemerkt, dat er de laatste tijd veel nieuws over e-motorfietsen te rapen valt. Er gaat geen week voorbij of één of andere constructeur maakt elektrische toekomstplannen bekend. Bovendien lijkt ook de e-Motorsport stilaan in de lift te zitten met oa een Olympische kandidatuur voor Trial-E en een wereldbeker E-Enduro. Tenminste, tot de 18 Energica MotoE-machines twee weken geleden in vlammen opgingen. Hoe tragisch die brand ook was toch betekende dit alleen wat uitstel, geen afstel. Dorna kondigde gisteren al een nieuwe MotoE-kalender aan.
Significanter vond ik dat Honda vorige week een elektrische versie van z’n CRF crossmotor heeft voorgesteld. Leuk, ware het niet dat Yamaha reeds drie jaar geleden de PED1 – een prototype van een elektrische crossmotor – had voorgesteld. Aangezien het daarna, héél erg stil is geworden – kan ook moeilijk anders met zo’n geluidloze e-motor – rond de PED1 verwacht ik ‘m niet meer bij de Yamaha-dealer. Gaat Honda dezelfde weg op met de CR Electric? Even een balletje opgooien en dan maar afwachten hoe de markt reageert? Dat zal de toekomst uitwijzen.