Eind september is het weer zo ver, strak in pak neem ik deel aan de DGR, het wereldbekende motorevenement met zijn roots in het verre Sydney. Het is ontstaan om de motorrijder een goed imago aan te meten en natuurlijk om geld in te zamelen voor het goede doel. Ondertussen is het al de achtste editie, en deze telt om en bij de 114.000 rijders die samen 5.528.970 euro hebben ingezameld tot zo ver.
Triumph is met zijn breed arsenaal aan retro-motoren die ideale partner voor dit evenement, dus was de keuze voor mij snel gemaakt. De relatief nieuwe Speed Twin fungeert als het blinkende accessoire bij het oude kostuum van mijn vader. M'n eigen maatpak laat ik liever aan de kapstok hangen omwille van de dreigende wolken. Normaal ging ik deelnemen aan de editie in Gent maar een rode streep op buienradar in de lengte van de E17 doet me teruggrijpen naar men tweede keuze, die van Antwerpen. De editie in mijn thuisstad is alvast met een paar uur uitgesteld om tussen de wolken door te rijden. Bij aankomst is het droog, maar de opkomst lijkt magerder uit te vallen dan vorig jaar toen er een stralende zon scheen. Niet onlogisch dat er weinig mannen en vrouwen staan te springen om hun beste outfit door een plensbui te sturen. Uiteindelijk stroomt er toch nog een flinke groep diehards samen om de stad te laten beven.