Met deze drie waarden is het duidelijk dat Can-Am mikt op de jongere generatie en hoopt hiermee een nieuwe markt aan te boren. Ze zijn er in geslaagd om de nieuwkomer in de showroom te zetten vanaf 10.000 euro, dit is maar liefst 9.000 euro minder dan het goedkoopste Spyder model, bijna een halvering. Volgens Senior Vice-President Josée bleek uit marktonderzoek dat er veel interesse is voor een driewieler motor, indien betaalbaarder.
De Ryker is leverbaar met een twee cilinder Rotax 600 ACE of een drie cilinder Rotax 900 ACE, die beide hun vermogen via een cardan naar het achterwiel sturen. Het stuur en de voetsteunen zijn aanpasbaar zonder gebruik van extra tools zodat de Ryker zich kan aanpassen aan de bestuurder.
Manueel schakelen hoeft niet en de klassieke Y architectuur van Can-Am met twee wielen vooraan en één wiel achteraan zorgt voor stabiliteit en een performant stopvermogen. Deze eigenschappen moeten de drempel zo laag mogelijk houden om de beginnende rijder te overtuigen.
Tenslotte mikt Can-Am op de individualist. De Ryker is ontworpen om eenvoudig te kunnen personaliseren, alle mogelijkheden samen leiden in theorie tot 75.000 mogelijke versies, aldus de Amerikanen. Voor de off road enthousiasten is er zelfs de Can-Am Ryker Rally Edition, die zich ook op de onverharde weg uit de slag zou trekken.