KTM mag dan misschien wel hét offroad-merk bij uitstek zijn, aan lichte allroad waagde het zich tot nog toe niet. En we hebben het dan niet over de EXC(-F) enduro-modellen maar over meer straat-gerichte allroads.
Nochtans heeft KTM, met het 373cc eencilinder blok dat we ook in de RC 390 en 390 Duke aantreffen, een uitstekend uitgangspunt. Gaan we er vanuit dat KTM dit eencilinder blok onaangeroerd laat, op misschien een aanpassing van de versnellingsbak-verhoudingen na, dan zal het ook in de 390 Adventure een maximaal vermogen van 43 pk hebben. Het maximale koppel zou in dat geval ook 35 Nm bedragen.
Zoals we dat van KTM gewoon zijn zal de 390 Adventure een chroommolybdeen buizenframe hebben. In het geval van de 390 Adventure lijkt het erop dat het eencilinder blok als dragend element van het chassis zal fungeren. KTM-dochter WP zal uiteraard instaan voor de vering met de gekende upside-down voorvork en een schokbreker achteraan. Wij gokken alvast op een veerweg tussen de 170 en 180 mm en dat zowel voor- als achteraan. De radiaal gemonteerde remklauw vooraan zal KTM bij Brembo-dochter ByBre betrekken.