Niettemin zou Suzuki toch op een versie voor de Europese markt broeden. Begin dit jaar reeds maakten onze collega’s van Australian Motorcycle News daar gewag van. Veel zou Suzuki aan het motorconcept niet veranderen. De krachtbron zou nog steeds een viercilinder-in-lijn zijn. Maar volgens AMCN zou de cilinderinhoud van de ‘Busa’ nogmaals toenemen en van 1340 cc – voor het huidige model – naar 1440 cc stijgen. Daardoor zou het piekvermogen op minimum 150 kW (of zo’n 204 pk) komen te liggen. Wij sluiten een hoger vermogen zeker niet uit. Bovendien heeft Suzuki’s auto-afdeling ervaring met turbomotoren en is de toevoeging van een turbocompressor niet uit te sluiten.
Wat de styling van de nieuwe Hayabusa betreft, zou die weleens gebaseerd kunnen zijn op het GSX-conceptmodel dat Suzuki op de Tokyo Motorshow van 2015 voorstelde. Verwacht echter geen naafloze wielen, dat is nog iets te radicaal, maar misschien wel een stroomlijn die overeenkomsten toont met die van het GSX-concept.