Net voor de coronacrisis, nu bijna twee jaar geleden, in alle hevigheid losbarstte, werd Norton Motorcycles gered door de Indiase constructeur TVS. De crisis gaf de nieuwe eigenaars van Norton de broodnodige tijd om puin te ruimen en het merk te herbouwen. En dat was dan ook broodnodig gezien de precaire financiële staat waarin vorige eigenaar Stuart Garner het merk achterliet. Het statige maar erg onpraktische Castle Donington werd verlaten voor een nieuwe fabriek in Solihull.
Solihull is een grotendeels groene gemeente in de West-Midlands. Autoliefhebbers kennen deze plaatsnaam wellicht van de connectie met Land Rover. Maar tussen 1942 en 1983 bouwde ook Triumph al motorfietsen in z'n toenmalige fabriek in deelgemeente Meriden. Norton betrok echter een gloednieuwe productiefaciliteit Een aantal bestaande Norton-modellen zoals de Commando 961, of de Atlas gingen op de schop. Voorlopig gaat Norton alleen inzetten op de V4 als motorplatform.
Café Racer
Naast een aangescherpte versie van Nortons superbike, de V4SV, is ook een nieuwe naked versie op komst. Norton zelf noemt het een Café Racer, wat overeenkomt met het vintage uitzicht van de V4CR. Naked of Café Racer, de V4CR heeft in ieder geval sportief DNA. Dat blijkt uit de voorovergebogen 'stance' die de machine heeft. Het korte, scherpe, kontje van de V4CR verraadt dat de motorfiets geen plaats biedt aan een passagier. Verder heeft deze naakte Norton ook opvallende luchthappers aan weerszijden van de brandstoftank.