Beschermende en functionele kleding voor vrouwelijke motorrijders bij marktleider Louis
Perla en Linde zijn hun eigen doelgroep. Beiden rijden motor, beiden werken bij Louis in Hamburg, de een als productmanager, de ander als hoofd productontwikkeling. Beiden zijn dus in belangrijke mate verantwoordelijk voor wat motorrijders dragen in de Duitstalige landen.
De verschillen tussen mannen en vrouwen zijn soms kleiner dan je zou verwachten: "We bieden altijd modellen in verschillende kleuren aan, maar we merken dat vrouwelijke klanten vaak de voorkeur geven aan zwart, net als de mannen", legt Perla uit. En Linde voegt eraan toe: "We hebben twee kampen, het ene geeft de voorkeur aan zwart, het andere houdt meer van kleur. En ja, we hebben ook roze in ons assortiment, maar dat speelt geen grote rol in de verkoopcijfers."
De situatie is heel anders als het gaat om pasvormen. Omdat vrouwen anders geproportioneerd zijn dan mannen, moeten vrouwenmaten volledig opnieuw worden ontworpen om aan de eisen te voldoen. "Alles wat we verkopen als beschermende kleding is ook als zodanig gecertificeerd", zegt Perla. Dat betekent veel inspanning voor de fabrikanten, maar ook veiligheid voor de koper.