Ducati kijkt vooruit met de lancering van het "Ducati Cares"-programma, waarmee Ducati Dealers hun klanten en fans weer kunnen verwelkomen. Het programma is vooral gericht op veiligheid, maar zal ook beantwoorden aan de wens om het dagelijks leven te hervatten en de emoties en vrijheid te ervaren die het motorrijden biedt.
Het "Ducati Cares" programma is gecreëerd voor het wereldwijde Ducati Dealer netwerk en biedt richtlijnen die moeten worden overgenomen, zodat de Ducatisti zich op hun gemak kunnen voelen wanneer ze terugkeren naar hun lokale dealership.
De kern van het programma bestaat uit een reeks acties en voorzorgsmaatregelen die elke Ducati Dealer zal uitvoeren om de veiligheid van de bezoekers van de Dealerships te waarborgen. Verschillende maatregelen zoals aanwijzingen over veilige afstanden, ontsmettingsmiddelen, maskers en andere voorzorgsmaatregelen zullen worden geïmplementeerd en gecommuniceerd naar alle Ducatisti's, zowel in het Dealership zelf als via online kanalen.
Ducati heeft gebruik gemaakt van de ervaring die recentelijk is opgedaan door de interne Task Force van het bedrijf, die is opgericht na de eerste tekenen van wat snel een wereldwijde pandemie zou worden. Via de Task Force wil Ducati de veiligheid van zijn medewerkers op het hoofdkantoor van Borgo Panigale en zijn dochterondernemingen over de hele wereld garanderen. In de afgelopen weken werden alle interne processen opnieuw gedefinieerd waar nodig, zoals aangewezen tijdslots in het bedrijfsrestaurant, een herziene lay-out van de werkomgevingen en de productielijnen, het definiëren van ontsmettingsprocedures, het mogelijk maken van smartwork en andere voorzorgsmaatregelen om alle werknemers te beschermen. Het "Ducati Cares"-programma is gebaseerd op de ervaring die de Task Force heeft opgedaan. Het zal zorgen voor veiligheid en gemoedsrust voor zowel de klanten als de Dealership-medewerkers, die het bedrijf over de hele wereld vertegenwoordigen.