Industrienieuws: Ducati lanceert 'Ducati Cares'-programma

Ducati kijkt vooruit met de lancering van het "Ducati Cares"-programma, waarmee Ducati Dealers hun klanten en fans weer kunnen verwelkomen. Het programma is vooral gericht op veiligheid, maar zal ook beantwoorden aan de wens om het dagelijks leven te hervatten en de emoties en vrijheid te ervaren die het motorrijden biedt.

Het "Ducati Cares" programma is gecreëerd voor het wereldwijde Ducati Dealer netwerk en biedt richtlijnen die moeten worden overgenomen, zodat de Ducatisti zich op hun gemak kunnen voelen wanneer ze terugkeren naar hun lokale dealership.

De kern van het programma bestaat uit een reeks acties en voorzorgsmaatregelen die elke Ducati Dealer zal uitvoeren om de veiligheid van de bezoekers van de Dealerships te waarborgen. Verschillende maatregelen zoals aanwijzingen over veilige afstanden, ontsmettingsmiddelen, maskers en andere voorzorgsmaatregelen zullen worden geïmplementeerd en gecommuniceerd naar alle Ducatisti's, zowel in het Dealership zelf als via online kanalen.

Ducati heeft gebruik gemaakt van de ervaring die recentelijk is opgedaan door de interne Task Force van het bedrijf, die is opgericht na de eerste tekenen van wat snel een wereldwijde pandemie zou worden. Via de Task Force wil Ducati de veiligheid van zijn medewerkers op het hoofdkantoor van Borgo Panigale en zijn dochterondernemingen over de hele wereld garanderen. In de afgelopen weken werden alle interne processen opnieuw gedefinieerd waar nodig, zoals aangewezen tijdslots in het bedrijfsrestaurant, een herziene lay-out van de werkomgevingen en de productielijnen, het definiëren van ontsmettingsprocedures, het mogelijk maken van smartwork en andere voorzorgsmaatregelen om alle werknemers te beschermen. Het "Ducati Cares"-programma is gebaseerd op de ervaring die de Task Force heeft opgedaan. Het zal zorgen voor veiligheid en gemoedsrust voor zowel de klanten als de Dealership-medewerkers, die het bedrijf over de hele wereld vertegenwoordigen.

"Het is nu voor iedereen duidelijk dat het virus niet snel uit ons leven zal verdwijnen, we zullen er mee moeten leren omgaan en alle mogelijke acties moeten ondernemen om onszelf te beschermen, zodat we terug kunnen keren naar ons normale leven", aldus Francesco Milicia, VP Global Sales en After Sales. "Het is in deze context dat we, door gebruik te maken van de ervaringen die onze interne Task Force en enkele van onze Aziatische Dealers hebben opgedaan, het Ducati Cares programma hebben ontwikkeld om ons Dealer netwerk over de hele wereld te ondersteunen. Het zal onze Dealers in staat stellen om onze klanten op de veiligste en meest praktische manier te verwelkomen. "

Ducati heeft altijd een pioniersrol gespeeld in de digitalisering om nieuwe mogelijkheden te creëren voor relaties met haar fans. Denk maar aan 2000, toen het de eerste motorfietsfabrikant was die een motorfiets exclusief online verkocht (de MH900), wat de weg vrijmaakte voor nieuwe communicatieactiviteiten met live online streaming evenementen zoals de Ducati World Premiere, wanneer een preview van de nieuwe modelreeks online wordt gepresenteerd.

Dankzij de investeringen van de afgelopen jaren en belangrijke samenwerkingsverbanden met bijvoorbeeld Salesforce - de wereldleider op het gebied van digitale platformen ter ondersteuning van Sales & Marketing activiteiten - staat Ducati klaar om zijn fans innovatieve diensten aan te bieden die op afstand kunnen worden gebruikt. Het is mogelijk om met de Dealer te communiceren via chat of videogesprek, een proefrit te boeken, een nieuwe motor te configureren (ook beschikbaar via een QR-code in de prijsopgave) en de mogelijkheid om Ebikes, technische motorkleding, sportkleding en merchandising te kopen via de online winkel op shop.ducati.com.
 

De klant kan zich ook registreren via MyDucati: de speciale online sectie op Ducati.com, om eerder opgeslagen motorconfiguraties op te halen en deze te delen met vrienden en de Klant zal binnenkort ook in staat zijn om Dealership afspraken direct vanaf het portaal te beheren.

De digitalisering is geïmplementeerd om het Dealernetwerk te ondersteunen.
Voor zowel de verkoop- als de aftersales-afdeling biedt Ducati online trainingen aan door middel van een specifieke App met een zeer effectieve en interactieve aanpak. Wekelijks wordt er micro-inhoud gegeven, gericht op het up-to-date houden van de verkoopteams over alle aspecten van Customer Relationship Management en de bijbehorende processen.

Ducati creëert ook een belangrijk archief van inhoud en informatie waarmee het merendeel van de Dealer trainingen online of via webcasts kan worden uitgevoerd, met name voor de Service activiteiten. Voor dit belangrijke gebied van uitmuntendheid van Ducati is een papierloos digitaal voorspellend onderhoudsprogramma ontwikkeld. Een industrie benchmark, die het mogelijk maakt om een gecertificeerd digitaal overzicht te maken van de assistentie-geschiedenis van het voertuig, maar ook om een digitale agenda en onderhoudsrichtlijnen uit te voeren.

Ducati is klaar. Dealers worden voorzien van adequate online tools en zijn in staat om klanten veilig te ontvangen, zodra dit weer mogelijk is in verschillende landen over de hele wereld. In Nederland kunnen klanten op afspraak de dealers reeds bezoeken voor informatie of een testrit. Voor België is het nog even wachten op een versoepeling van de maatregelen, maar blijven de Dealer telefonisch, via email of hun Social Media beschikbaar.

 

Bron: persbericht Ducati

Foto's: Ducati Mediahouse
 

Geschreven op 23 april 2020
© Motoren & Toerisme