Een dik jaar nadat u hier voor 't eerst over Trevor Motorcycles kon lezen, is de Antwerpse start-up klaar voor de productie van z'n eerste model, de DTRe Stella. Dat maakte Trevor mede-oprichter en product director Jeroen-Vincent Nagels bekend in een communiqué.
De Trevor DTRe is nu helemaal doorontwikkeld. Dat gebeurde ondermeer door testwerk op het circuit van de Nederlandse overheidsdienst Rijksdienst Waterstaat. Verder werd er nauw samen gewerkt met motorpartner Saroléa Performance Technology. Dat maakt dat de typegoedkeuring voor Trevors eersteling nu zo goed als rond is. Op papier wordt de DTRe een enduro (L3e-A1E). Dat komt omdat de regelgeving nu eenmaal niet in een categorie 'flattracker' voorziet. Hierbij is de achterbrug van de Trevor breder geworden en de achterdemper is offset naar links verplaatst. Daarbij zit nu ook de bekabeling van de motor aan de bovenkant waardoor die korter en ook beter beschermd is. Vooral bij off-road gebruik, en dus ook op de dirttrack, zien we de voordelen van al deze verbeteringen.