AC: Royal Enfield heeft wereldwijd veel succes met z’n 650 paralleltwins, is het opportuun dat jullie daar een concurrent voor op de markt gaan zetten? Ik denk nu aan een Boxer-twin met een cilinderinhoud tussen de 500 en 650cc. Die zouden jullie in India kunnen gaan bouwen en daarmee zou ook TVS een sterk product voor de Indiase markt in handen hebben…
MS: "Nee. Vanuit mijn standpunt is dat een klassiek voorbeeld van downsizing en daar zijn we gewoon niet in geïnteresseerd (Iets wat in de jaren ’90 wel het geval was met de 850-versie van de Boxer-varianten, nvdr). Hoedanook, we denken dat zoiets geen meerwaarde zal hebben in het middensegment."
AC: Dat klinkt toch alsof jullie in ieder geval met het idee gespeeld hebben…
MS: "Ja, we hebben er naar gekeken, Uiteraard denken we altijd over dit soort van strategie. Wat productontwikkeling betreft: jaren geleden al werd de Boxer door heel wat mensen dood verklaard, maar dit motorconcept is nu nog steeds springlevend. En dat zal nog heel wat jaren zo blijven. Wat de Boxer-modellen betreft: in mei van dit jaar hebben we de R 12 nineT en binnenkort komen we met de Cruiser-versie van de R12. Die zal in 2024 als nieuw model op de markt komen. Net zoals dat met de R18 het geval is, zullen er ook van de R12 verschillende versies op de markt komen."