In het vierde deel van Alan Cathcarts interview met Stefan Pierer, belichten we de samenwerking van Pierer Mobility met twee grote spelers op de Aziatische markten: Bajaj uit India en het Chinese CFMOTO.
Interview: Alan Cathcart - Bewerking: BJ
Foto's: KTM Images, CFMOTO, Archief M&T
De relatie tussen CFMOTO en Pierer Mobility lijkt veel closer dan voordien. Hebben jullie nu aandelen in hen, zodat zij ook deel uitmaken van de Pierer Mobility-familie?
“Niet helemaal. We bezitten 49% van de joint-venture die we vier jaar geleden met hen opgezet hebben. Onze kapitaalsbijdrage daarin was dat we intellectuele eigendomsrechten aangaande design en engineering inbrachten. Wie naar China gaat met intellectuele eigendomsrechten onder de arm, plakt daar best op voorhand al een prijs op. Anders raak je ze ook wel kwijt, maar dan gratis! De Chinezen willen de wereld beheersen, het is dus een hele uitdaging om zaken te doen met hen en ze mee in een joint-venture te betrekken."