KTM blijft ambitieus. Het merk krijgt meer én meer een eigen gezicht en in de volgende fase hoort daar een eigen museum bij. KTM zelf heeft het niet over een museum maar over een (permanente) tentoonstelling van belangrijke modellen uit de geschiedenis van het merk. Daarnaast biedt de Moto Hall de bezoekers ook de nodige ‘brand experience’, op die manier wil KTM z’n eigen DNA nog versterken. Dat Motorsport, en KTM’s rol daarin, daarbij een sterke rol zal spelen spreekt voor zich. Ook anno 2019 luidt het KTM-motto nog steeds ‘Ready to race!’.
De spectaculaire KTM Motohall werd ontworpen door een team van architecten uit Oberöstereich. Voor de eigenlijke tentoonstelling nam KTM, Atelier Brückner, onder de arm. Dat architectenbureau is gespecialiseerd in het vertellen van een verhaal via architectuur. Atelier Brückner werkt niet alleen voor musea maar ontwerpt en bouwt ook standen voor beurzen. De architectuur van de tentoonstelling maar ook de grafische elementen, de belichting, de multimedia en de inhoud daarvan, vertellen samen het verhaal van KTM.