Conclusie
Een capabele reismotor in de markt zetten voor minder dan 10.000 euro is geen evidentie, en toch is dat precies wat QJMotor hier gedaan heeft. Ja, op het onverhard is de SRT 700 X Touring wat minder ruig dan hij eruit ziet, maar dat neemt de excellente toercapaciteiten niet weg die we eerder al beschreven.
Als je de luxe hebt om regelmatig met duurdere motorfietsen te mogen rijden, zoals ik, dan zijn er bepaalde aspecten van de motor die je beginnen storen. De injectie bijvoorbeeld, is niet zo verfijnd als je zou hopen. Na duizenden kilometers rijden moeten we vaststellen dat de motor blijft hikken bij een constante belasting, een probleem dat de importeur zou aankaarten bij QJMotor. We gingen ook te rade bij een tuningspecialist, maar die had momenteel nog niet de software om met de ECU van de SRT 700 X aan de slag te gaan. Er zijn nog kleinigheden: zo is de handvatverwarming net niet warm genoeg voor koude dagen, en moeten whizzkids als ik stiekem weleens lachen (of huilen) als ze de beperkte interface van de boordcomputer gebruiken. Maar van zodra we de rekensom maken, arriveren we altijd terug bij hetzelfde punt: voor minder dan 8.500 euro krijg je een perfor- mante motorfiets, die je snel en comfortabel, met passagier en bagage, de wereld kan rondbrengen.