Harley-Davidson krijgt er een dochteronderneming bij. Onder de merknaam LiveWire wil The Motor Company mee de toon zetten op de markt van de elektrische motorfietsen. LiveWire wil niet te lang wachten, want reeds over twee maanden, op 8 juli, wordt het eerste LiveWire-model gelanceerd. Een dag later zal die eerste LiveWire al te bewonderen zijn op de International Motorcycle Show in Irvine California.
In een persbericht claimt Harley-Davidson dat LiveWire het DNA van de legendarische constructeur meekrijgt, maar tegelijkertijd ook op een decennium aan ervaring inzake EV's kan bogen.
LiveWire zal zich initieel op een (groot)stedelijk publiek richten en wil een pioniersrol spelen op de elektrische motormarkt, maar ook daarbuiten. Wat men met dat laatste bedoelt is niet helemaal duidelijk, maar LiveWire wil duidelijk meer dan alleen maar motorfietsen bouwen. Ook de structuur van het nieuwe merk wordt opvallend. LiveWire krijgt namelijk een virtueel hoofdkwartier, maar de eigenlijke ontwikkeling zal in zogenaamde 'hubs' in Milwaukee (Wisconsin, waar Harley-Davidson z'n hoofdkwartier heeft) en in Silicon Valley (CA) gebeuren. Die laatste hub krijgt overigens de hippe naam LiveWire Labs.