Kawasaki gaat in de aanval in het middensegment.
Kawasaki gaat in de aanval in het middensegment.
Kawasaki bekleedt van oudsher een belangrijke positie in het middenklasse segment. Het is op motorfietsen uit dat segment dat de meeste nieuwe motorrijders hun eerste kilometers maken. Het merk zegt nu dat het net de doorgaanse jonge klanten uit dat segment zijn die z'n modellen weet te appreciëren. De reden daarvoor moeten we volgens Kawasaki bij de moderne uitrusting van z'n middenklasse modellen en de hoge 'waar voor z'n geld'-factor van die modellen zoeken.
Om z'n positie in dit segment te bestendigen introduceerde Kawasaki recent de nieuwe Z500 SE, Ninja 500 SE en Eliminator 500. Vanwege het toenemend aantal startende jonge motorrijders en de stijgende vraag naar lichte wendbare motorfietsen, heeft Kawasaki besloten om de prijzen van deze nieuwe modellen te herzien. Op die manier wil het merk z'n 500's nog bereikbaarder maken.
Ook voor deze modellen geldt dat prijzen inclusief 4 jaar fabrieksgarantie en 4 jaar Kawasaki Road Assistance zijn.
Bron: persbericht Kawasaki