Een 'grote naam' kan je de Honda PCX125 niet noemen. Toch is deze scooter één van de verkoopstoppers in het Honda-gamma. Sinds de introductie van het model in 2010 werden er meer dan 140.000 exemplaren van de PXC125 verkocht in Europa!
Honda pakte voor het 2018-model het eencilinder motorblok van de PCX125 aan. De krachtbron levert nu meer vermogen aan lage toeren. Dankzij een hertekende in- en uitlaattraject zijn ook de prestaties in hoge toerengebied verbeterd. De machine produceert nu een piekvermogen van 12 pk aan 8.509 opm, terwijl het maximale koppel 11,8 Nm bedraagt. De Honda is ook een stuk minder dorstig dan z'n voorganger geworden. De PCX heeft nu een streefverbruik van 2,1 liter op 100 km, wat maakt dat de autonomie op meer dan 400 km komt te liggen.
De krachtbron huist in een compleet nieuw wiegframe dat uit stalen buizen bestaat. De Honda-ingenieurs verplaatsten op het nieuwe model, de vering meer naar achteren en gaven de PCX nieuwe veerspiralen en een langere veerweg. Ook de wielen en banden werden aangepakt. Zo heeft de PCX125 nu achtspakige wielen (ipv vijfspakige exemplaren) en grotere banden.
Ook optisch kreeg de PCX125 een update. Zo werden de lijnen van de scooter hertekend, maar bleef de herkenbare PCX-styling behouden. De PCX125 kreeg LED-verlichting en heeft nu ook een nieuw en makkelijker af te lezen dashboard. Het rijklare gewicht bleef ongewijzigd op 130 kg.
De nieuwe PCX125 is leverbaar in de volgende kleuren: Pearl Cool White, Pearl Nightstar Black, Matt Carbonium Grey Metallic, Pearl Splendor Red. Op de optielijst staan naast een windscherm onder andere ook een topkoffer van 35 liter, een U-slot en verwarmde handvatten.