Ook in 2019 blijft Gas Gas enkel tweetaktmachines bouwen. Logisch, want het is net daar waar het bulk van de verkoop zit. De klant heeft de keuze uit een 200 cc, 250 cc en 300 cc variant en dat zowel in Enduro- (EC) als Cross-Country-trim (XC).
EC-modellen
De Gas Gas EC-modellen ondergingen voor modeljaar 2019 nogal wat updates:
- Een aan de linker stuurhelft gemonteerde knop om te kiezen uit twee verschillende motorkarakteristieken (Dry/Wet). Bij ‘Wet’ wordt de vermogensafgifte wat getemperd om de machine beter beheersbaar te maken in gladde omstandigheden.
- Een nieuwe kabelboom en een krachtigere en lichtere lithium batterij
- Nieuwe cilinderkop op 200 cc- en 300 cc-varianten
- Een nieuwe carburator van 36 mm op de 200 cc-variant
- Gebogen stuur van Neken + Neken handvatten
- Stijvere stuurklemmen + beschermer met Gas Gas-logo
- Zijdelingse chassis-protectoren
- Hertekende nummerplaten en achterspatbord om makkelijker aan de luchtfilter te kunnen.
- Nieuwe digitale tellerpartij
- Nieuwe graphics.
Voortaan kan je de motorkarakteristiek - in dit geval de ontstekingscurve - al rijdend regelen op de Gas Gas enduromodellen. Je hebt daarbij de keuze tussen 'Dry' of 'Wet', respectievelijk meer of minder vermogen afleverend.
Gas Gas blijft z’n enduromachines ook voor modeljaar 2019 met hoogwaardige componenten afbouwen. Zo hebben ze een FMF uitlaatdemper, Excel wielen, een voorvork en een schokbreker van KYB, Michelin banden en Nissin remmen. Daarnaast zijn de Gas Gas enduromachines ook met een koppeling van het Amerikaanse merk Rekluse uitgerust, deze wordt bediend via een Magura koppelingshendel.
De EC200 is het basismodel van Gas Gas'enduro-gamma.
Naast de reguliere EC-modellen komt Gas Gas straks wellicht ook nog met Six Days-modellen en de semi-fabrieks EnduroGP-varianten.
XC-modellen
Met z'n multi-inzetbare XC-modellen mikt Gas Gas vooral op de Amerikaanse en Australische markt en in minder mate ook op Frankrijk.
Gas Gas komt ook in 2019 met een XC-variant van de enduromachines. Deze zijn technisch nagenoeg identiek aan de EC-modellen maar door het ontbreken van lichten en nummerplaathouder niet straatlegaal. Ze zijn nog wel voorzien van een zijstandaard. Indien deze verwijderd wordt kunnen de XC-modellen ook voor Motorcross of Grasbaanracen gebruikt worden.