MY 2020: Mash X-Ride 650

Mash pakt op het Brusselse Salon uit met de gloednieuwe X-Ride , een trail met ‘old school’ looks. De X-Ride deelt z’n  krachtbron met de Dirt Track. De lucht/olie-gekoelde ééncilinder meet 643cc. Dat is goed voor een maximaal vermogen van 40 pk (aan 6.000 opm), terwijl het koppel 39,2 Nm (aan 4.500 opm) bedraagt. Mash stelt ook dat het vierkleps blok aan de strengste emissie-eisen voldoet. Met andere woorden, het is Euro 5-proof. Om de dikke ééncilinder aan de gang te krijgen, hoef je gelukkig niet te trappen, maar volstaat een druk op de knop van de elektrische starter.

Met z’n ouderwetse conventionele voorvork, zijdelingse nummerborden en goudkleurige velgen doet de X-Ride ons heel erg aan de oer-Yamaha XT 500 van weleer denken. En misschien is dat ook wel de bedoeling geweest. Mash laat z’n motorfietsen dan wel in China bouwen, maar het design gebeurt wel in Frankrijk, waar de XT500 nog steeds een cult-aanhang heeft.

Droog weegt de X-Ride 650 163 kg. Remmen gebeurt vooraan met een enkele remschijf van 320mm en achteraan met een 240mm exemplaar. Mash-importeur Moto Mondo mocht de X-Ride 650 in wereldprimeur tonen in Brussel en heeft voorlopig nog geen Belgische of Nederlandse verkoopprijs bekend gemaakt.

 

Tekst: Bart Jacobs

Foto’s: Mash Motors

 

 

 

 

Geschreven op 15 januari 2020
© Motoren & Toerisme