Net als de meeste andere producenten lijkt BMW 2023 in te gaan met de handrem op. Op echt grote nieuwigheden uit Duitsland blijft het wachten, maar ondertussen krijgen een aantal modellen wel een update, zo ook de populaire roadster R 1250 R.
Net als de meeste andere producenten lijkt BMW 2023 in te gaan met de handrem op. Op echt grote nieuwigheden uit Duitsland blijft het wachten, maar ondertussen krijgen een aantal modellen wel een update, zo ook de populaire roadster R 1250 R.
Afgezien van de nieuwe kleurstellingen en details verandert er uiterlijk niets. Wel zijn er nu twee uitgesproken varianten beschikbaar met een geheel eigen look. De Sport refereert naar de sportieve geschiedenis van BMW met kenmerkende kleuren een een duozadelcover, de Triple Black is schatplichtig aan de gekende lijn met zwart-grijs tinten.
Onderhuids zijn er wel een aantal standaard nieuwigheden en ook de optiemogelijkheden werden uitgebreid. Zo krijgt de R nu Dynamic Traction Control (DTC), een verbeterde versie van de bestaande tractiecontrole, en een ECO-rijmodus, die in deze crisistijden aan aantrekkelijkheid wint, zeker voor wie dagelijks op twee wielen door het leven gaat. De Pro-rijmodi behoren nu ook tot de opties.
Het ABS krijgt ook een upgrade en is nu standaard het ABS Pro met Dynamic Brake Control (DBC). Ook de LED koplamp is helemaal vernieuwd met adaptieve bochtenverlichting als nieuwe optie. De knipperlichten werden in een beweging meegenomen. Tot slot krijgt de R ook een extra USB aansluiting, de eCall functie voor noodgevallen en kan je kiezen voor een verwarmd zadel voor rijder en passagier.
Op die manier zet BMW weer een stap riching ideale Roadster.