Met de nieuwe Rangers lanceert Gas Gas opnieuw recreatieve enduromotoren. Iets ouder off-roadfanaten kennen wellicht nog de Gas Gas Pampera’s nog en het is naar dat model dat Gas Gas verwijst bij de nieuwe Ranger.
De Ranger is een enduromotor voor het brede publiek en niet gebouwd om er competitie mee te rijden. De machine is er daarentegen wel voor de échte recreant die er een zondags ommetje mee wil maken. De Ranger komt in twee versies: 200 cc en 300 cc. De keuze voor tweetaktblokken lag voor de hand aangezien Gas Gas momenteel alleen enduro’s zonder kleppen bouwt. Deze recreatieve enduro’s zijn dan ook volledig geënt op Gas Gas’ EC-competitiemachines.
Maar omdat dit niet de motorfiets is waarmee je best-tijden op specials mee najaagt, oogt de Ranger in alles wat gezapiger. Dat komt ook tot uiting in de componenten die Gas Gas voor de afwerking van de Ranger gebruikt. Zo heeft hij een iets minder geavanceerde voorvork en schokbreker, al deed Gas Gas ook voor de ophanging van de Ranger een beroep op KYB-producten. Ook de remmen en de uitlaatlijn zijn minder geavanceerd en komen respectievelijk van bij Braktec (de offroad-poot van J.Juan) en Tecnigas, beide Spaanse bedrijven.