Door de recente acquisitie van GASGAS dekt de KTM-groep nu alle segmenten van de offroad-markt. Iets waarover Big Boss Stefan Pierer tijdens z’n recent interview met M&T-medewerker Alan Cathcart alvast tevreden over was. Nadat in april al de reguliere trialmodellen (TXT-lijn) van de Spaanse KTM-dochter werden voorgesteld is het nu de beurt aan de TXT GP-modellen.
Je kan deze TXT GP’s als premium-modellen beschouwen, een beetje zoals de Six Days-lijn dat is, bij de enduro’s van KTM. Of je kan deze trialmotoren ook als semi-fabrieksmachines zien. Héél veel verschillen zijn er evenwel niet, op de fabrieks graphics (op de TXT GP’s) a dan. GASGAS wijst in het bijhorende persbericht op de uit koolstofvezel vervaardigde luchtinlaat. Daarnaast wordt achteraan een Reiger schokbreker gemonteerd. De Nederlandse veringspecialist maakte vooral faam in de autosport en dan met name in de offroad-takken (Rallyraid, Rallycross, Autocross…) maar is ook al jaren een trouwe leverancier van GASGAS. Zo werden in het recente verleden – voor de switch naar KYB – nog Reiger mono-schokbrekers op de enduro-modellen van het merk gemonteerd.