The Motor Company pakt in Milaan uit met twee gloednieuwe productie-modellen: de Pan America en de Bronx. Beide modellen worden aangedreven door (verschillende versies van) de Revolution Max, een watergekoelde V-twin.
The Motor Company pakt in Milaan uit met twee gloednieuwe productie-modellen: de Pan America en de Bronx. Beide modellen worden aangedreven door (verschillende versies van) de Revolution Max, een watergekoelde V-twin.
Tijdens de zomer van 2018 toonde Harley-Davidson reeds de eerste foto’s van het Pan America-concept. Nu is Harley’s eerste allroad dus een realiteit geworden. In het geval van de Pan America meet het Revolution Max-blok 1250cc. Dat is goed voor 145 pk, waarmee deze Harley de BMW R 1250 GS de loef afsteekt. Het maximum koppel bedraagt 122 Nm. Voor de banden ging Harley-Davidson bij Michelin te raden, terwijl Brembo voor de remschijven en remklauwen tekent.
De elegante café racer die Harley-Davidson vorig jaar presenteerde kon destijds heel wat harten beroeren. Nu heeft deze motorfiets ook een naam, Bronx. De Bronx wordt aangedreven door de 975cc-versie van de Max Revolution. Die is goed voor een piekvermogen van 115 pk en 95 Nm koppel. Ook voor de Bronx opteerde Harley voor Michelin en Brembo.
Tekst: Bart Jacobs
Foto's: Harley-Davidson Media