Het 2020-model luidt de vierde generatie van de Ninja 1000 SX in. De machine blijft ook in 2020 sportiviteit met toercomfort combineren. Volgens Kawasaki biedt de Ninja 1000 SX, het beste van beide werelden.
Kawasaki gaf de Ninja 1000 SX een nieuwe styling voor 2020. De machine ziet er een stukje sportiever uit, wat ondermeer tot uiting komt in de enkele uitlaatdemper, die nu rechts zit. Verder is zijn alle verlichtings-units – van de koplampen over de richtingaanwijzers tot de nummerplaatverlichting - nu uitgerust met LED-lampen. Als standaardband (zowel voor- als achteraan) voor de Ninja 1000 SX koos Kawasaki voor de Bridgestone Battlax Hypersport S22.
Een ergonomisch dikker, maar ook breder rijder- en passagierszadel moet verhoogd zitcomfort bieden. Verder is het windscherm nu verstelbaar in vier verschillende posities. Voor wie nog meer windbescherming wil is er een optioneel groter windscherm.
Rijhulpmiddelen als de elektronische bochtenmanagement-functie en de intelligente anti-remblokkering, zijn nu verder verfijnbaar via vier selecteerbare rijmodi. De Ninja 1000 SX krijgt er nu ook een elektronisch cruise controle-systeem en een quickshifter bij. Het TFT-kleurenscherm van 10.9 cm is uitgerust met Bluetooth. Dat maakt het mogelijk om via Kawasaki’s Rideology app op je smartphone een aantal data te raadplegen. Zo kan je dan op je smartphone bvb. je brandstofreserves, afgelegde afstanden en service-intervallen volgen.
Onderweg op de Ninja 1000 SX houdt het TFT-dashboard je op de hoogte van inkomende telefoongesprekken of emails. De helderheid van het TFT-scherm past zich automatisch aan de lichtsterkte, en dat op drie zelf-ingestelde niveau’s.
Ook bij de nieuwe Ninja 1000 SX staan optionele zijkoffers op de accessoire-lijst evenals verwarmde handvatten en een USB-poort onder het zadel. De machine is in drie verschillende kleurstellingen leverbaar:
metallic graphite grey/metallic diablo black