Een maand nadat het op de EICMA een resem geüpdate modellen onthulde, pakt Triumph uit met misschien wel z’n belangrijkste nieuwigheid voor 2020, de Triumph Tiger 900. Helemaal nieuw is de naam van het model alvast niet, want van 1993 tot 2000 had Triumph ook al een Tiger 900 in het gamma zitten.
Van het destijds reeds beproefde driecilinder-recept wijkt Triumph ook nu niet af voor de nieuwe Tiger 900. De nieuwe 900 heeft een groter motorblok dan z’n voorganger, de Tiger 800. Zo groeide de cilinderinhoud van 799cc naar 888, waarbij de boring x slag-verhouding 78 x 61.9 bedraagt. Dat is goed voor een piekvermogen van 95,2 pk aan 8.750 opm, terwijl het maximale koppel 87 Nm aan 7.250 opm bedraagt. Het nieuwe driecilinder-blok is Euro 5-conform.
Triumph brengt meteen vijf varianten van de Tiger 900 op de markt. Er is de Tiger 900-basisversie, waarmee Triumph op pendelaars mikt. Dan is er de Triumph 900 GT en diens Pro-variant, twee modellen die eerder op reizen gericht zijn. Dat is de 900 Rally (Pro) ook, maar zoals z’n naam het al doet vermoeden is deze variant eerder offroad-gericht.