Aprilia stelt de Euro 5-versies van de RSV4 (Factory) en Tuono V4 (Factory) voor. De RSV4, al jaren een vaste waarde in het superbike-segment kreeg zowel optisch als mechanisch een update.
RSV4
De uiterlijke verandering op de RSV4, alleen maar optisch noemen zou het werk van de Aprilia-ingenieurs tekort doen. Bij de ontwikkeling van het nieuwe front en de stroomlijn, die geïnspireerd is op die van de RS 660, kwam er ook windtunnelwerk aan te pas. De afgelopen jaren hebben we gezien dat constructeurs in het superbike-segment, in de zoektocht naar scherpere prestaties, meer en meer gaan inzetten op aerodynamica. Dat komt ook tot uiting bij deze vernieuwde 2021 Aprilia RSV waarin de winglets (zijvleugels) nu echt in de stroomlijn verwerkt zijn. Verder werden ook de brandstoftank en
Wat veranderde er verder nog aan de RSV4?
- De cilinderinhoud werd van 1.077 naar 1.099 cc verhoogd.
- Nieuwe ECU van Magneti Marelli
- Nu 6 rijmodi: 3 voor het circuit (twee aanpasbaar), en drie voor op de weg.
- Hertekende benzinetank en zadel moeten de rijder een betere ergonomie bieden.
- De bediening van het TFTdashboard is intuïtiever geworden.
- Nieuwe, lichtere en verstevigde aluminium swingarm
De RSV4 is alleen in de donkere Losail Dark-kleurstelling leverbaar.
RSV4 Factory
Naast de basisversie van de RSV4 komt Aprilia uiteraard ook met een meer geavanceerde Factory-versie. Het verschil tussen deze twee versies zit in de semi-actieve Öhlins Smart E.C. 2.0 vering, de Brembo Stylema remklauwen en de gesmede wielen.
De RSV4 Factory is in twee kleurstellingen verkrijgbaar: Aprilia Black en Lava Red (zie foto hieronder).