De V7 is ondertussen meer dan een halve eeuw oud, en mede omwille van Euro 5 krijgt hij z'n grootste longinhoud ooit. De dwarsgeplaatse V-twin groeit tot 850 cc en daarmee wordt de V7 een stevig stukje krachtiger.
De V7 is ondertussen meer dan een halve eeuw oud, en mede omwille van Euro 5 krijgt hij z'n grootste longinhoud ooit. De dwarsgeplaatse V-twin groeit tot 850 cc en daarmee wordt de V7 een stevig stukje krachtiger.
Door die update wordt de naam van de V7 dus eigenlijk een beetje misleidend. Terwijl de longinhoud vroeger steevast een cijfer met een 7 voor bedroeg (origineel 703 cc, in het vorige model 744), stijgt die nu tot een stevig 850 cc. Daardoor wordt de kloof met de V9 bijna helemaal gedicht. Door die grotere longinhoud krijgt de V7 ook heel wat meer paardjes in de stal. Dertien om precies te zijn, waardoor er nu 65 ter beschikking zijn, een stijging met 25 procent. Het koppel ging ook de hoogte in en steeg van 60 naar 73 Nm. Om al die extra power aan de grond te zetten, werd de cardan steviger uitgevoerd en krijgt de Italiaan ook een vettere achterslof. Dat wordt visueel onderstreept door de aangepaste layout van de uitlaat.
Moto Guzzi blijft trouw aan zijn traditionele aanpak zonder al te veel elektronische snufjes, maar LED-verlichting is tegenwoordig al onder traditioneel te catalogeren. Daarnaast kreeg ook de tellerpartij een digitale injectie, al blijft ze wel sober rond. Deze moderne updates zijn echter wel voorbehouden voor de Stone-uitvoering. Daarnaast is er de Special die het doelbewust klassieker houdt met spaakwielen, analoge tellerpartij en geen LED. A2 rijders kunnen dankzij deze V7 ook al in stijl de baan op, want een versie met verlaagd vermogen is beschikbaar. De Stone komt in zwart, blauw en oranje, de Special in blauw en grijs.