Aprilia stelde in Milaan de nieuwe SR GT 125 voor. Een scooter die Aprilia zelf als ‘Urban Adventure’ catalogeert. De scooter krijgt de nieuwste versie van de i-get 125 motor en is uitgerust met een stop/start-systeem voor stadsverkeer. Rondom krijgt de SR GT 125 LED-verlichting. Het instrumentarium is LCD. Aprilia’s MIA-connectiviteitssysteem komt als optie.
De SR GT 125 komt alleen in Street Grey.
Krachtiger, lichter en meer gesofisticeerd. Dat zijn de eigenschappen waarmee deze nieuwe Factory-versie zich van de standaard Tuono 660 onderscheidt. Het piekvermogen van de Factory bedraagt 100 pk (net als op de RS 660) en dat is 5 pk meer dan bij de standaard Tuono 660 het geval is. Overigens blijft het koppel ongewijzigd op 67 Nm.
Rijklaar weegt de Factory-versie 181 kg. Da’s 2 kg minder dan de basisversie en dat verschil zit ‘m ondermeer in de lithium-batterij. De KYB upside-down voorvork en de Sachs schokbreker zijn op deze versie volledig instelbaar. Verder beschikt de Factory-versie over multi-cornering ABS. Dat systeem optimaliseert het remmen en het interveniëren van het ABS in bochten.
De Tuono 660 Factory komt in één kleurstelling: Factory Dark.
Aprilia domineerde het voorbije seizoen met de RS 660 in vele twins-kampioenschappen over de hele wereld, maar de meest prestigieuze zege kwam er toch in de Twins Cup van de MotoAmerica-cyclus. Daarom bouwt Aprilia nu 1500 exemplaren van de RS660 in een ‘Stars ’n Stripes’-uitvoering – blijft de Italiaanse tricolore fier op de neus van de RS660 prijken.
Tekst: BJ
Foto's: Aprilia