MY22: CF Moto 800 MT Touring/Sport

CF Moto stelde in Milaan de 800 MT’s voor, een tweeëige tweeling waarvan het ene exemplaar toereigenschappen heeft en het andere sportieve. Al vallen beide 800 MT’s ook gewoon als allroad te catalogeren. De zesbak is gekoppeld aan een slipperkoppeling, en wordt bediend via een quickshifter-systeem. In beide gevallen heeft het blok twee rijmodi.

Paralleltwin

Een gezamenlijke eigenschap van beide 800 MT’s is hun 799 cc grote paralleltwin motorblok. Dat is goed voor 95 pk en een koppel van 77 Nm. Beide versies hebben een brandstoftank van 19 liter en een gelijklopend rijwielgedeelte. Naast het stalen buizenframe onthouden we daar vooral de KYB-veerelementen (instelbaar) van en de J.Juan remmen. (2x 320 mm remschijven vooraan, 1 x 260 mm remschijf achteraan).

800 MT Touring

Op de MT Touring trekt CFMoto alle registers open qua elektronica. Het pakket kan gerust de vergelijking met dat van een gelijkaardig model van een premium merk doorstaan: bochten-ABS, , tractiecontrole, cruisecontrol.

Verder ook veel comfort met een adaptieve LED-verlichting, verwarmd zadel en handvatten en een 7-duims TFT-dashboard.

 

Uiterlijk onderscheidt de Touring-versie zich met de spakenwielen (19-duims vooraan, 17 achteraan).

800 MT Sport

De Sport-versie heeft geen spakenwielen, maar gegoten velgen. Niettemin zijn de wielmaten (19” – 17”) identiek aan die van de Touring-versie.

 

De prijzen van beide modellen zijn voorlopig nog niet bekend.

 

Tekst: BJ

Foto's: CF Moto

Geschreven op 26 november 2021
© Motoren & Toerisme