Twee iconische 125 cc Honda's keren terug als Euro 5-modellen: de Monkey en de Super Cub. Daarmee lanceert Honda ook meteen z'n eerste (straat)modellen voor modeljaar 2022.
De Monkey is Honda's meest authentieke funmachine en begon z'n carrière in 1961 als model voor attractieparken in Japan. Door de jaren heen zou de Monkey echter wereldwijd tot een cultmodel uitgroeien. Ook voor modeljaar 2022 blijven een aantal karakteristieken, die van de Monkey een 'Monkey' maken, behouden. We hebben het dan over het mini-apehanger stuurtje, de verchroomde spatborden, de hoog geplaatste uitlaatlijn en het dikke zadel. De dikke blokbanden en de pindavormige brandstoftank maken de look helemaal af.
Het luchtgekoelde 124 cc viertakt motorblokje voldoet nu aan de Euro 5-emissienorme. De eencilinder produceert 9,3 pk en heeft een koppel van 11 Nm. Honda pakte ook de versnellingsbak aan, die vanaf nu 5 (ipv 4) versnellingen heeft, waardoor de kruissnelheid een stuk hoger komt te liggen.