Met de Pursuit lanceert Indian een nieuw vlaggenschip. Deze Amerikaans gekruide toermachine, deelt met de Challenger baggers z’n vloeistofgekoelde PowerPlus motorblok. Met een cilinderinhoud van 1.768 cc is die V-twin goed voor 121 pk en 178 Nm.
Met de Pursuit lanceert Indian een nieuw vlaggenschip. Deze Amerikaans gekruide toermachine, deelt met de Challenger baggers z’n vloeistofgekoelde PowerPlus motorblok. Met een cilinderinhoud van 1.768 cc is die V-twin goed voor 121 pk en 178 Nm.
Indian werkte hard aan ontwikkeling van het bodywork. De stroomlijn zit op de Pursuit niet aan de voorpartij vast, maar wel aan het chassis, waardoor sturen toch iets lichter moet aanvoelen en dus vlotter moet gaan. De Pursuit is standaard voorzien van verwarmde handvatten en ook het zadel is verwarmd. Bagagemogelijkheden zijn er te over. De combinatie van de twee zijkoffers en de ‘cargo trunk’ , zoals Indian Motorcycle de topcase noemt, is goed voor een totale inhoud van 133 liter!
De rijder wordt op de hoogte gehouden door een 7-duims touchscreen dat voorzien is van Indian Motorcycles’ Ride Command-systeem. De bocht-na-bochtnavigatie wordt verzorgd door Apples’s CarPlay-systeem.
Met de Pursuit wil Indian in het über-echelon der toerbuffels meespelen. Maximaal comfort speelt dan natuurlijk een belangrijke rol. Daarom werkt Indian voor de achtervering samen met het eveneens Amerikaanse Fox Shocks dat een schokbreker ontwikkelde waarvan de veervoorspanning elektronisch instelbaar is. Op die manier pas je de achtervering van de Pursuit dus aan in functie van de rit – met of/zonder passagier en met of zonder bagage – waardoor het veercomfort geoptimaliseerd wordt.
Ook op het gebied van elektronische rijhulpmiddelen wil Indian voorin in het toerpeloton meespelen. De Pursuit heeft dus een Bosch inertie-meeteenheid (IMU) die zowel het bochten-ABS, als het tractiecontrole-systeem aanstuurt. Nog twee andere belangrijke compontenten van de Pursuit worden door Europese bedrijven aangeleverd: de radiaal gemonteerde remmen van Brembo én de Metzeler Cruisetec banden.
De Indian Motorcycle Pursuit komt in twee versies de Limited met een basisprijs van € 34.490 (BEL) of € 40.090 (NED) en komt in één kleur: Black Metallic.
De Dark Horse-versie van de Pursuit is er vanaf € 34.790 (BEL) of € 40.490 (NED). De Dark Horse is er in Black Smoke
...en Silver Quartz Smoke
en tenslotte Quartz Gray
Tekst: BJ
Foto's: Indian Motorcycle