MY22: KTM 790 Duke

Boem, Paukeslag! Eén jaar nadat de 790 Duke plaats had moeten maken voor de nieuwe 890 Duke duikt het model toch opnieuw op in het KTM -gamma. De machine vult op die manier toch een beetje de brede kloof die tussen de 390 en de 890 Duke gaapt. De geherintroduceerde 790 Duke krijgt in Europa een piekvermogen van 95 pk, die ingreep gebeurde met het oog op een 35 kW A2-versie.

Op het gebied van elektronische hulpmiddelen kan de KTM 790 DUKE bogen op een geavanceerd pakket met standaard voorzieningen als:

● Bochtengevoelige Motorcycle Traction Control (MTC)
● Bochtengevoelig ABS met SUPERMOTO mode
● 3 standaard rijstanden om snel het gevoel van de motor en het niveau van MTC te veranderen
● 5-inch TFT scherm in full-color
● LED verlichting rondom

 

Er zijn ook een aantal optionele kenmerken verkrijgbaar, die de KTM 790 DUKE een hoger spec-niveau geven, namelijk:

● Quickshifter+, waardoor op- en terugschakelen zonder koppeling mogelijk is
● Motor Slip Regeling (MSR)
● TRACK modus
● Cruise control
● Bandenspanningscontrolesysteem (TPMS)
● KTM MY RIDE voor handsfree verbinding met telefoon en muziek

De gebruikelijke selectie rijmodi, met name de RAIN, STREET en SPORT instellingen bieden rijders gemakkelijk toegankelijke mogelijkheden om de tractie en de gasregeling aan te passen, zodat ze in alle weg- en weersomstandigheden met vertrouwen kunnen rijden.

Wat het uiterlijk betreft, introduceert de 2022 KTM 790 DUKE twee nieuwe kleurstellingen in de mix, met een traditioneel KTM oranje schema en een geheel nieuw grijs en zwart motief in de strijd.

Een volledige reeks speciaal ontwikkelde KTM PowerParts en KTM PowerWear is beschikbaar voor rijders om hun motorfiets te personaliseren en zich op te maken voor READY TO RACE prestaties.

De vernieuwde 790 Duke staat vanaf juni bij de KTM-dealers.

 

Bron: persbericht KTM

Foto's: KTM

 

Geschreven op 15 maart 2022
© Motoren & Toerisme