MY22: LiveWire ONE

De Harley-Davidson LiveWire werd geen succes. Toch blijft The Motor Company in een elektrische toekomst geloven. LiveWire is voortaan een op zichzelf staand merk, en de ONE is daar de eerste exponent van. Met de ONE borduurt LiveWire voort op het Harley-Davidson-origineel.  Ten opzichte van de Harley-LiveWire verandert er bij deze ONE maar weinig, al werden er hier en daar wel zaken bijgewerkt. Zo wordt de lithium-ion batterij nu tijdens het aanremmen geregenereerd. 

 

 

De marketingstrategie is duidelijk wel helemaal herdacht. LiveWire mikt met de ONE in de eerste plaats op de Amerikaanse markt en dan nog meer specifiek op verstedelijkt gebied. We hebben het dan in de eerste plaats over Californië (met 4 dealerships rondom Los Angeles en één in San Diego) en daarnaast ook Texas (met dealers in Austin, de metro-regio Dallas-Fort Worth en Houston) en tenslotte ook New York (met een dealership op Long Island). LiveWire mikt dus in de eerste plaats op welstellende regio's en dat is gezien de basisprijs van $ 21.999 ook niet zo verwonderlijk. In het najaar zullen nog een aantal nieuwe Amerikaanse LiveWire-dealers bekend gemaakt worden. 

De internationale plannen van LiveWire zijn momenteel verre van concreet, al wil de e-motorconstructeur volgend jaar wel ook in het buitenland op de markt komen. Of dat ook in Europa, en dan meer specifiek de Benelux is, is niet bekend. Alles over de nieuwe ONE en LiveWire vind je op www.livewire.com 

 

Tekst: BJ

Foto's: Harley-Davidson Media

Geschreven op 8 juli 2021
© Motoren & Toerisme