MY22: Yamaha WR250F

Yamaha nam voor 2022 z'n kwartliter viertakt enduromachine onder handen. Het blok werd aangepakt en heeft nu een breder inlaatkanaal, terwijl de uitlaatnokkenas een nieuw profiel heeft. Verder kreeg de 250F ook een nieuwe ECU. Dat zou allemaal tot meer vermogen moeten leiden, maar zoals altijd het geval is met cross- of enduromachines blijft het gissen naar het exact getal. Wat we zeker weten is dat de WR250F vooraan een nieuwe grotere remschijf van 270 mm krijgt. Verder kan je de motorkarakteristieken nu ook zelf bijregelen via een app die op je smartphone staat. 

Dat de nieuwe WR250F een gelikte motorfiets is, lijdt geen twijfel. Het probleem is evenwel dat de machine, zowel in Belgiƫ als in Nederland, niet gehomologeerd is voor weggebruik. Omdat endurowedstrijden in de Benelux nu eenmaal ook verbindingsritten over de openbare weg bevatten, en enduromachines dus een nummerplaat moeten hebben, komt de WR250F hier niet voor in aanmerking.

 

Tekst: BJ

Foto: Yamaha Motor

Video: YouTube.com/Yamaha Motor Europe

Geschreven op 29 september 2021
© Motoren & Toerisme