Twee jaar na de lancering van de CMX1100 Rebel komt Honda met een toerversie van z’n zwaarste bobber.
Twee jaar na de lancering van de CMX1100 Rebel komt Honda met een toerversie van z’n zwaarste bobber.
Zelf heeft Honda het niet over een ‘bagger’ maar dat is toch wat wij in de nieuwe CMX1100T Rebel zien. Let in de typeaanduiding vooral op de ‘T’, die is namelijk nieuw en komt van ‘Touring’. De basis voor deze ‘T’ is uiteraard de CMX1100 Rebel, met z’n paralleltwin blok van 1084 cc. Die configuratie is goed voor een vermogen van 87 pk (aan 7.000 opm) en een koppel van 98 Nm (aan 4.750 opm.).
Honda geeft de Rebel in de T-versie een kopkuip die duidelijk geïnspireerd is door die van enkele Amerikaanse concullega’s. Daarnaast krijgt de Touring-versie twee zijkoffers in harde kunststof. Samen zijn die goed voor een inhoud van 35 liter, maar ze zijn niet even groot. De rechtse heeft 16 liter inhoud, de linkse 19 liter.
De toevoeging van een batwing-kuip(je) en de zijkoffers maken dat de CMX1100T meer gewicht in de schaal werpt dan de standaardversie. Met een manuele versnellingsbak bedraagt het rijklare gewicht 238 kg. Op de DCT-versie komt daar nog eens 10 kg extra bij. Voorlopig komt de CMX1100T in slechts één kleur:
Gunmetal Black Metallic
CMX1100 Rebel
De basisversie van de Rebel krijgt er voor 2023 een nieuwe kleurstelling bij. Naast Gunmetal Black Metallic zal de Rebel ook leverbaar zijn in Iridium Gray Metallic.
Tekst: BJ
Foto's: Honda News