Indian pakt op EICMA uit met de Challenger Elite. Deze speciale versie van de Challenger wordt slechts op 150 exemplaren gebouwd, waarvan er minder dan 50 voor de buitenlandse markten (versta alles buiten de VS) bestemd zijn.
Indian pakt op EICMA uit met de Challenger Elite. Deze speciale versie van de Challenger wordt slechts op 150 exemplaren gebouwd, waarvan er minder dan 50 voor de buitenlandse markten (versta alles buiten de VS) bestemd zijn.
De Elite denkt z’n naam vooral aan z’n kleurstelling, een combinatie van Sapphire Blue Smoke en Titanium Metallic Smoke.
Verder heeft de Elite zowat alle, voor de Elite denkbare, opties aan boord. Van rijmodi over een Fox achterschokbreker met elektronisch instelbare veer-voorspanning, een verstelbaar windscherm, verwarmde handvatten, LED-verlichting rondom met een adaptieve koplamp en een audiosysteem waarvan de speakers in de zijkoffers verwerkt zitten. De vijfspakige wielen op de Elite zijn overigens volledig nieuw.
Nog een nieuwkomer in het Indian-gamma is de FTR Sport. De vervanger van de S-versie, situeert zich in de FTR-hiërachie onder de R Carbon, maar boven de Rally en de basisversie.
De Sport-versie onderscheidt zich met z’n sportieve uiterlijk. Een bewijs daarvan is de nummerplaat, maar ook het vliegenschermpje - al heeft Indian zelf het over een chin fairing – en een cover voor het passagierszadel.
De FTR Sport komt in twee kleurenstellingen:
Black Metallic/Indy Red
White Lightning/Indy Red
Alle FTR’s krijgen een nieuwe sportdemper en een verbeterde voorrem. Op de FTR Rally, FTR Sport en FTR R Carbon treffen we voortaan een rond touchscreen met een doorsnee van 110 mm. Daarop zijn drie rijmodi te selecteren: Sport, Standard en Rain.
De basisversie van de FTR komt nu in volgende kleuren Metallic Black met het opvallend contrasterende Lifted Lime in de graphics en op de schokbreker.
Daarnaast is er een versie in Stealth Gray met Orange Burst graphics, schokbreker en wielen.
De FTR Rally komt voor 2023 in Black Smoke/Desert Earth. De spaakwielen van 19- en 18-duim zijn voorzien van noppenbanden.
De FTR R Carbon is nog steeds makkelijk te herkennen aan het klassieke Indian script-logo en de goudkleurige Öhlins voorvork en schokbreker. Daarnaast is de R Carbon, zoals z’n naam het al suggereert, rijkelijk voorzien van koolstofvezel onderdelen.
Tekst: BJ
Foto's: Indian Motorcycle Press
Video: YouTube.com/Indian Motorcycle