Naast de basisuitrusting staan er behoorlijk wat elektronische rijhulpmiddelen op de optielijst:
Quickshifter+, waarmee op- en terugschakelen zonder koppeling mogelijk is
● Motor Slip Regulation (MSR)
● TRACK-modus
● Cruise Control
● Bandenspanningscontrolesysteem (TPMS)
● KTM MY RIDE voor handsfree verbinding met telefoon en muziek
De belangrijkste reden voor KTM om de 790 Duke te herlanceren is wellicht het blok dat makkelijker om te vormen is naar een 35 kW-versie. Die 35 kW-versie is 'toegankelijk' voor houders van een rijbewijs A2 en dat stelt KTM beter in staat om op jonge motorrijders te mikken.
Innovatief demo-pakket
KTM innoveert op slimme wijze door alle optionele rijhulpmiddelen (zie bovenstaande lijst) in een demo-versie aan te bieden en dat voor de eerste 1500 km. Nadien kan de klant dan bepalen welke hulpmiddelen hij al dan niet extra wil.
De prijs-setting voor de 790 Duke is voorlopig nog niet bekend. Die kennen we wellicht pas in januari wanneer het model z'n (her)opwachting maakt bij de KTM-dealers.
Tekst: BJ
Foto's: KTM Images
Video: YouTube.com/KTM