Remmen gebeurt met één remschijf van 300 mm vooraan en een 270 mm exemplaar achteraan. Verder kreeg de Hunter 350 een tweewegs ABS-systeem, een middenbok, een LED-achterlicht en een digitaal-analoog dashboard. Dat dashboard omvat een kilometerteller, tripmeter, versnellingsindicator, brandstofmeter (met verklikker voor laag peil), een klok en een service-lampje. Alle Hunter-varianten hebben ook een draaiknop om te starten en een USB-oplaadpoort.
De krachtbron van de nieuwe Hunter is de recent gelanceerde J-serie, een luchtgekoelde eencilinder van 350cc. De J-serie kennen we dan ook als motorblok in zowel de 350 Classic als de Meteor. In de Hunter produceert het J-serie blok 20,2 pk (aan 6.100 opm), terwijl het maximale koppel 27 Nm (aan 4.000 opm) bedraagt. Het blok is aan een vijfbak gekoppeld.
De Royal Enfield Hunter 350 zal z'n officiële Europese debuut op INTERMOT, dat van 4 tot en met 10 oktober in Keulen plaats vindt, maken.
Foto's: Royal Enfield