Triumph pakt voor 2023 zwaar uit met een vernieuwde Street Triple 765. Die sportieve naked middenklasser komt in maar liefst drie versies: R, RS en de gloednieuwe Moto2. De update richtte zich op een optimalere vermogensafgifte, meer elektronica en een gewijzigde afstelling van het rijwielgedeelte. De krachtbron is nog steeds Triumphs iconische driecilinder van 765cc. De zesbak van de Street Triple is op alle versies voorzien van een slip & assist-koppeling. Schakelen gebeurt zowel op de R, de RS als de Moto2 Edition met Triumphs eigen Shift Assist quickshifter.
Triumph trok behoorlijk wat kratten met elektronica open tijdens de ontwikkeling van de nieuwe Street Triples. De drie versies zijn voorzien van een IMU die de elektronische rijhulpmiddelen aanstuurt. Zowel het bochten-ABS als de tractiecontrole zijn op verschillende niveau's instelbaar en voorzien van een circuit-afstelling waarbij beide systemen slechts minimaal interveniëren.
De nieuwe Street Triple R beschikt over vier rijmodi: Road, Rain, Sport en een zelf instelbare modus. Zo past elke rijder zijn of haar Street Triple aan naar eigen voorkeur.De Street Triple RS en Moto2™ Edition voegen nog een extra Track-rijmodus toe aan het rijtje.
5” TFT-kleurendisplay
Een 5” TFT-kleurenscherm siert de nieuwe Street Triple 765 RS en Moto2™ Edition. Navigatie door het menu gebeurt intuïtief dankzij geoptimaliseerde toetsen en een joystick met vijf richtingen. Het MyTriumph connectiviteitssysteem is op voorhand geactiveerd, zodat nieuwe rijders meteen toegang hebben tot turn-by-turn navigatie, beheer van telefoon en muziek via Bluetooth en de gratis MyTriumph app.
Circuitdagen krijgen een extra dimensie dankzij een geïnstalleerde laptimer op de RS en Moto2™ Edition. Die laatste beschikt verder ook over een uniek opstartscherm, waar het officiële Moto2™-logo verschijnt.De Street Triple R beschikt over zijn eigen, eenvoudig af te lezen en multifunctionele instrumentenpaneel dat bestaat uit een TFT-scherm waarop de belangrijkste info zichtbaar is.