MY23: Yamaha R1 GYTR

Goed gezien van Yamaha, om de R1 ook als kant-en-klare circuitmotor op de markt te brengen. Het spaart de klant die zich alleen op circuitdagen richt een hoop tijd, heen-en weer gemail en geloop en waarschijnlijk ook geld.

 

 

Zelf hebben we een lichte (nou ja...) voorkeur voor de blauwe versie.

Yamaha brengt z’n circuit R1 in Superstock 1000-trim op de markt. Een logische zet, want heel wat nationale kampioenschappen volgen die FIM-regels, of leunen er sterk tegen aan. Met andere woorden, deze R1 is een goede basis voor een racemachine, al kan je er ook gewoon mee aan de slag tijdens circuitdagen.

R1 GYTR - Technische kenmerken

MOTOR
• Akrapovic Race uitlaatdemper en middenpijpsysteem
• AIS-stekkerset
• Motorkapset

ELEKTRONICA
• GYTR ECU
• Kabelboom
• Pc-interfacekabel
• GYTR ABS-emulator
• GYTR aan/uit-schakelaar

AANDRIJFSYSTEEM
• 15/42T 520 tandwielen
• GYTR R-Series 520 raceketting

CHASSIS
• BS R11 banden
• GYTR Racing-brandstofdop
• GYTR roestvrijstalen remleidingset
• Remklauwen met stalen GYTR zuigerset
- Brembo Z04 remblokken
• Racestuur
• Stuurstoppers
• Haaievin achter tandwielbeschermer
• Billet voorremhendelbeschermer
• Race achterset met optie voor achteruit schakelen
• Haken voor achterwielstandaard
• R-Series Racing-achterwielstandaard

KUIPWERK
• Volledige racekuipkit in primer wit
• Racing-scherm
• GYTR race-zadel

Tekst: BJ

Foto's: Yamaha Motor Europe press

Video: YouTube.com/Yamaha Motor Europe

Geschreven op 5 september 2022
© Motoren & Toerisme