Goed gezien van Yamaha, om de R1 ook als kant-en-klare circuitmotor op de markt te brengen. Het spaart de klant die zich alleen op circuitdagen richt een hoop tijd, heen-en weer gemail en geloop en waarschijnlijk ook geld.
Goed gezien van Yamaha, om de R1 ook als kant-en-klare circuitmotor op de markt te brengen. Het spaart de klant die zich alleen op circuitdagen richt een hoop tijd, heen-en weer gemail en geloop en waarschijnlijk ook geld.
Yamaha brengt z’n circuit R1 in Superstock 1000-trim op de markt. Een logische zet, want heel wat nationale kampioenschappen volgen die FIM-regels, of leunen er sterk tegen aan. Met andere woorden, deze R1 is een goede basis voor een racemachine, al kan je er ook gewoon mee aan de slag tijdens circuitdagen.
MOTOR
• Akrapovic Race uitlaatdemper en middenpijpsysteem
• AIS-stekkerset
• Motorkapset
ELEKTRONICA
• GYTR ECU
• Kabelboom
• Pc-interfacekabel
• GYTR ABS-emulator
• GYTR aan/uit-schakelaar
AANDRIJFSYSTEEM
• 15/42T 520 tandwielen
• GYTR R-Series 520 raceketting
CHASSIS
• BS R11 banden
• GYTR Racing-brandstofdop
• GYTR roestvrijstalen remleidingset
• Remklauwen met stalen GYTR zuigerset
- Brembo Z04 remblokken
• Racestuur
• Stuurstoppers
• Haaievin achter tandwielbeschermer
• Billet voorremhendelbeschermer
• Race achterset met optie voor achteruit schakelen
• Haken voor achterwielstandaard
• R-Series Racing-achterwielstandaard
KUIPWERK
• Volledige racekuipkit in primer wit
• Racing-scherm
• GYTR race-zadel
Tekst: BJ
Foto's: Yamaha Motor Europe press
Video: YouTube.com/Yamaha Motor Europe