Nieuwe CBR600RR
Na zes jaar afwezigheid is de CBR600RR terug voor modeljaar 2024. De nieuwe middenklasse racer is voorzien van geavanceerde, op de MotoGP geïnspireerde elektronica en aerodynamica. Het is een hoogtoerige viercilinder geworden met een stevig piekvermogen van 89 kW (121 pk) bij 14.250 t/min en een koppel van 63 Nm bij 11.500 t/min.
Het nieuwe twin-spar aluminium frame met aluminium swingarm, 41mm Showa Big Piston USD voorvork, Unit Pro-Link Showa achterschokdemper en kuipwerk met winglets in MotoGP-stijl, moet zorgen voor een superieure handelbaarheid en licht stuurgedrag, typerend voor deze klasse.
Het nieuwe, uitgebreide elektronicapakket van de CBR600RR heeft een 6-assige traagheidsmetingseenheid (IMU), zoals die ook te vinden is op de CBR1000RR-R Fireblade, en omvat Throttle By Wire-bediening, 5 rijmodi, bochten ABS, Honda Selectable Torque Control (HSTC) op 9 niveaus, Wheelie Control, Rear Lift Control en noodstopknipperlichten. Honda elektronische stuurdemper, een hulp-/slipkoppeling en quickshifter behoren ook tot de standaarduitrusting.