Kawasaki bestempelt de nieuwe Eliminator zelf als een 'urban cruiser'. De styling is inderdaad kenmerkend voor een cruiser, met een laag en comfortabel zadel. Zoals dat vaak het geval is bij cruisers combineert de Eliminator een 18-duims voorwiel en een 16-duims achterwiel. Het frame is een nieuw trellis-ontwerp uit stalen buis. De krachtbron is nu als bij het origineel een paralleltwin van 451 cc. Volgens Kawasaki levert het blok vooral sterke prestaties aan lage toerentallen. Als koppeling maakt de Eliminator gebruik van een bekrachtigde slipperkoppeling. Dit soort koppeling is niet alleen makkelijker te bedienen, maar voorkomt ook dat het achterwiel blokkeert wanneer men te vroeg terugschakelt. Ook de nieuwe Eliminator is een toegankelijke motorfiets geworden en dat niet alleen vanwege de lage zithoogte, maar ook omwille van z'n lichte gewicht. De Eliminator is geschikt voor houders van een A2-rijbewijs.
Een knipoog naar de eerdere Eliminator-modellen is het “achterwerk” van het 2024, dat vertoont immers een grote gelijkenis met dat van zijn voorgangers. Tevens dragen de dubbele achterschokdempers bij aan de uitstraling, van de Eliminator waarvan de vormgeving een crossover tussen modern en traditioneel is. Kawasaki stelt dat de Eliminator een natuurlijke en ontspannen zithouding biedt, waarbij de rijder goed zicht heeft op een volledig digitaal instrumentenpaneel.
De nieuwe Eliminator zal beschikbaar zijn in 2 kleurstellingen:
Bron: persbericht Kawasaki
Foto's: Kawasaki