Voge vervoegt het drukbezette segment der middenklasse adventure bikes.
Voge vervoegt het drukbezette segment der middenklasse adventure bikes.
Het Chinese VOGE timmert sinds 2018 aan de weg als motormerk. De lancering van de DS900X is opnieuw een mijlpaal in de geschiedenis van het merk. Volgens Voge bewijst de komst van de DS900X dat het merk stilaan volwassen is geworden.
Via moederbedrijf Loncin, dat in China voor een aantal gevestigde motormerken assembleert, heeft VOGE goede connecties met BMW Motorrad. In het persbericht van de DS900X verwijst VOGE naar de Duitse constructeur - maar noemt BMW Motorrad evenwel niet bij naam - als inspiratie voor de vormgeving en het motorconcept. Alle gelijkenissen met de F 900 GS zijn dan ook niet toevallig...
De paralleltwin krachtbron van de VOGE heeft een cilinderinhoud van 895cc en dat is evenveel als de krachtbron van de nieuwe BMW F 800/900 GS. In de DS900X heeft de paralleltwin vermogen van 93.8 pk (@8250rpm), daarmee zit het qua prestaties halverwege tussen de F 800 GS en de F 900 GS in. Ook qua elektronica loopt de VOGE niet bepaald achter. Het ride-by-wire gashendel verraadt de aanwezigheid van rijmodi (4). Verder is de hoogpoter uitgerust met ABS en tractiecontrole en verder cruisecontrol en een quick shifter.
Tot de standaarduitrusting behoren verder een instelbare schokbreker, verwarmde handvatten en zadel.
Prijzen en beschikbaarheid van de VOGE DS900X zijn nog niet bekend.
Bron: persbericht VOGE/The Bulldog Company
Foto's: VOGE