MY25: BMW C 400 X | C 400 GT

De twee overgebleven benzine-aangedreven scooters in BMW's Urban Mobility-gamma krijgen voor 2025 een Euro5+-update. Vooral de C 400 X profiteert met een nieuwe 'Rugged'-versie.

- BMW gaf de 350cc eencilindermotors van de C 400-reeks een Euro5+-update. Daardoor piekt het koppel van 35 Nm nu al aan 5.750 opm (ipv 6.000 opm). 

- De C 400 X en C 400 GT komen nu standaard met ABS Pro, Dynamic Brake Control, Dynamic Traction Control en Engine Drag Torque Control.

- Beide modellen hebben voortaan standaard een 6.5" TFT-scherm. Via de BMW Motorrad Connected App kan je het scherm bedienen met de Multi-Controller op de linker stuurhelft. 

- Connectivity Pro-optie op de C 400 GT met een 10.25" TFT-scherm voor nog meer gebruikscomfort.

C 400 X

Standaard komt de C 400 X in de bekende BMW Motorrad-kleurstelling Blackstorm Metallic. Voor wie het ietsje anders en ook avontuurlijker mag, komt BMW Motorrad nu ook met een Rugged-versie. Die komt in het fraaie Kalamata Metallic mat en allroad banden met een dieper profiel, die op knalrode velgen gemonteerd zijn. Met de optionele valbeugels krijgt de C 400 X Rugged zowaar GS-trekjes. 

BMW C 400 X
Motor: vloeistofgekoelde eencilinder viertakt
CI: 350 cc
Drooggewicht: 193kg
Rijklaar gewicht: 206kg
Vanaf: € 7.720,00

C 400 GT

Deze luxueuzere en meer toergerichte variant van de C 400 komt in twee versies. De basisversie is in Blakcstorm metallic uitgevoerd. Daarnaast lanceert BMW nu ook een Exclusive-versie, die Diamond White metallic als basiskleur heeft. Voor de afwerking werden goudkleurige accenten gekozen. Die zien we onder andere in de graphics, op de remklauwen en de velgen. De voorruit kreeg een lichte tint. 

BMW C 400 GT
Motor: vloeistofgekoelde eencilinder viertakt
CI: 350 cc
Rijklaar gewicht: 214kg
Vanaf: € 8.730,00

Tekst: BJ

Bron: persbericht BMW Belux

Foto's: BMW Group Press

Video: YouTube.com/BMW Motorrad

Geschreven op 11 oktober 2024
© Motoren & Toerisme