BMW viert z'n Superbike-wereldtitel met een make-over voor de M 1000 RR en diens (iets) bravere broertje, de S 1000 RR.
BMW viert z'n Superbike-wereldtitel met een make-over voor de M 1000 RR en diens (iets) bravere broertje, de S 1000 RR.
Na anderhalf decennium proberen lukte het BMW Motorrad eerder deze maand eindelijk om de Superbike-wereldtitel binnen te halen. Net op tijd want een update van het M 1000 RR homologatiemodel en de 'standaard' S 1000 RR zat al in de koker. Voor de foto's mocht niemand minder dan kersvers wereldkampioen Toprak Razgatlioglu 'showrijden'.
BMW M 1000 RR
In het kielzog van de M 1000 RR, kreeg ook het iets 'bravere' broertje, de S 1000 RR een Euro5+-update. Daarnaast kreeg de machine nieuwe, winglets, een kortere (58°) gashendel, hertekende zijflanken, een voorwielkap (voorspatbord en remschijfbeschermers vormen één geheel) en nieuwe winglets.
De M-versie van BMW's sportieve roadster krijgt uiteraard een Euro5+-update. Daarnaast heeft de M 1000 R nu ook een dubbele LED-koplamp, een gashendel met kortere hoek (58°). Het subframe is voortaan in Platinum Grey uitgevoerd, de winglets en de deksels (van koppeling en generator) zijn nu zwart.
De nieuwe S 1000 R is iets krachtiger geworden dan z'n voorganger. De machine heeft nu een piekvermogen van 170 pk, vijf eenheden meer dan wat op het vorige model het geval was. Standaard beschikt de S 1000 R over BMW's Shift Assist Pro-systeem dat voor 2025 verder geoptimaliseerd werd. De S 1000 RR heeft nu ook een dubbele LED-koplampunit, een USB-C poort onder het zadel en is voorzien van het E-Call noodoproepsysteem.
Bron: persbericht BMW Motorrad Belux
Foto's: BMW Group Press
Video: YouTube.com/BMW Motorrad