Honda steekt z'n 'rebellen' in een nieuw jasje.
Honda steekt z'n 'rebellen' in een nieuw jasje.
CMX 1100 Rebel
De zithouding van de CMX1100 Rebel werd aangepakt. Concreet betekent dat een stuur dat meer naar achter en hoger is geplaatst en voetsteunen die verder naar voor staan. Het zadel werd 10 mm dikker, waardoor de zithoogte op 710 mm komt.
Honda pakte ook de paralleltwin krachtbron van de CMX1100 Rebel onder handen, maar het verschil met het vorige model is minimaal. De 2025-versie wint welgeteld 1 kW, al ligt maximum toerental nu wel 250 opm hoger op 7.250 opm.
CMX1100 Rebel SE
Honda brengt meteen ook een Special Edition-versie van de CMX1100 Rebel uit. Die krijgt een kopkuipje in dezelfde kleur als het koetswerk, speciale voorvorkhoezen en een kort, sportief voorspatbord. Leuk detail: de SE is de eerste Honda die af-fabriek spiegels aan het stuur krijgt sinds de weergaloze RC213V-S.
Honda werkte vooral aan het rijcomfort van de kleinste Rebel. Dat gebeurde o.a. met nieuwe bumpstops achteraan, een geherprofileerd (maar niet hoger) zadel en een nieuwe stand van het stuur. De CMX500 heeft voortaan ook een duozadel, dat makkelijk te monteren is.
Er komt ook een S-editie met retro vorkhoezen, getint scherm, beenbeschermers, een bruin zadel met stiksels en bronzen wielen.
Tekst: BJ
Foto's: Honda Press
Bron: persbericht Honda Motor Europe Benelux Branch